سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

1001 اثری که پیش از مرگ باید دید، پر از فیلم‌هایی است که هر کدام با دیگری تفاوت دارند.

در واقع از تمام ژانرهایی که ممکن است در سینما وجود داشته باشد، بهترین‌اش در جدول وجود دارد . این وسط هم فیلم تسوتی در رده 998 خوش نشسته است.

تسوتی محصول کشور آفریقای جنوبی سال 2005 اکران گسترده‌ای در سینماهای سراسر جهان داشت و با فروش بالایی مواجه و در هفتادوهشتمین دور اسکار برنده بخش بهترین فیلم خارجی شد. تسوتی- که بر اساس رمان پرفروشی به همین نام، اثر آتول فاگواری ساخته شده است- به روایت کنگ‌های ژوهانسبورگ می‌پردازد و در ژانری جنایی می‌گذرد.

کارگردان این اثر، گاوین هود در تسوتی به روایت 6 روز از زندگی جوان ژوهانسبورگی می‌پردازد که سردسته یکی از این کنگ‌هاست. این فیلم- که برای اولین‌بار در جشنواره ادینبورگ به نمایش درآمد- تا امروز بیش از 8جایزه جهانی را به خود اختصاص داده و امتیاز مخاطبان به این اثر 7‌هزارو 510 است.

تسوتی راوی لحظه‌هایی از زندگی در خیابان‌های ژوهانسبورگ است؛ تنهایی و سرگشتگی پسرکی که در خیابان‌های ژوهانسبورگ جنگ به راه می‌اندازد ولی دست‌آخر تنها می‌ماند. نکته قابل‌توجه دیگر در این اثر موسیقی متنی است که توسط پائول هپکر ساخته شده است.

او یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان آفریقا محسوب می‌شود و تا امروز جوایز بسیاری همچون گرمی و تونی را به خود اختصاص داده است. کمپانی میراماکس- که توزیع این فیلم را در سراسر جهان برعهده دارد- موفق شد از فروش موسیقی متن این اثر به درآمد کلانی برسد.

تسوتی چندی پیش در هفته فیلم آفریقای جنوبی در تهران به نمایش درآمد. بسیاری این اثر را با فیلم پرفروش «شهر خدا»- که روایتی مشابه تسوتی درباره کنگ‌های ریودوژانیرو است- مقایسه می‌کنند. کمپانی میراماکس توزیع‌کننده این اثر در سراسر جهان است.

کد خبر 42960

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز